Pora na szczere rozliczenia – ile raz sam zrezygnowałeś z zakupu produktu, bo zniechęciły Cię koszty dostawy? Przy podsumowaniu zamówienia ta część ceny irytuje kupujących chyba najbardziej. Drugi problem związany z wysyłką, to długi czas oczekiwania. Wymyślono, więc  okazję, która te problemy eliminuje – a wypada wtedy kiedy robimy najwięcej zakupów i najbardziej zależy na braku opóźnień, czyli okresie przedświątecznym. Tę okoliczność z pewnością trzeba obrócić na korzyść swojej firmy.

Tradycja darmowych dostaw

Pomysł na Dzień Darmowej Wysyłki (Free Shipping Day) powstał oczywiście w USA. Od 2008 roku, co roku dzień ten wypada mniej więcej w połowie grudnia. Z roku na rok coraz więcej państw europejskich również zaczęło oferować taką możliwość ( w Polsce organizowany jest na początku grudnia). Zerowe koszty dostawy i gwarantowane doręczenie przed świętami?  Perspektywa bardzo nam się spodobała. Osoby, które z jakiegoś powodu nie skorzystały z promocji W Black Friday lub Cyber Monday, mają okazję naprawić sytuację i także zdobyć gwiazdkowe upominki w niższych cenach. Dla sprzedających w internecie, to jeden z najbardziej dochodowych dni w roku.

1. Niech gadają!

O sile jaką mają social media nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Niemal każdy z nas korzysta z przynajmniej jednego z nich.upewnij się, że Twoje konta w social mediach są aktualne i przygotuj atrakcyjną graficznie informację, o tym, że Twoja marka bierze udział w promocji.

  • Korzystaj z darmowej formy reklamy, dzięki polubieniom i udostępnieniom.
  • Aktywizuj swoich klientów także poprzez oferowanie zniżki produktowej lub konkursu, dla tych, którzy zdecydują się szerzyć informacje o Tobie.
  • zintegruj konta w social mediach z systemem Mautic i czerp tyle informacji o swoich klientach, ile się tylko da.

2. Niech wiedzą!

Wykorzystanie marketingu okazyjnego rozpoczyna się od… wiedzy, że dana okazja w ogóle istnieje. O ile w przypadku Świąt Bożego Narodzenia, Nowego Roku, Świąt Wielkanocnych nie jest to kluczowe, o tyle w przypadku nowszych okazji (takich jak Black Friday, Cyber Monday czy właśnie Free Shipping Day) trzeba przede wszystkich klienta powiadomić. Kolejny raz przyda się tutaj oprogramowanie automatyzujące:

  • stwórz piękny okazyjny newsletter przy użyciu intuicyjnego kreatora newsletterów i e-maili (oprogramowanie niemal zrobi to za Ciebie.)
  • System Mautic pozwoli dobranie odpowiedniej treści  pod segment, w którym dany klienta się znajduję, co jeszcze podniesie skuteczność działań marketingowych.
  • Dobrze zaplanuj całość kampanii,  a czas wysyłki jej pierwszego etapu ustaw nawet na kilka kilka tygodni przed terminem (Kolejne wysyłki zaplanuj zgodnie z tym, co najbardziej lubi segment klientów). 1 etap – Uświadom, 2 etap – Wykreuj potrzebę 3 etap – Buduj atmosferę, 4 etap – Nie pozwól zapomnieć.  5 etap – Ciesz się z efektów swojej kampanii 🙂

3. Niech kupują!

Sama wiedza, że coś się dzieje jest ważna… ale nie przynosi zysków. Dlatego musisz sprawić, żeby promocji klienci są bardziej skłonni do wydawania pieniędzy nawet jeśli nie odczuwali potrzeby posiadania konkretnego produktu (“niesamowita promocja, nigdy już cena nie będzie tak niska!”) lub ze względu na zbliżające się święta i kupowanie dopasowane do gustu innej osoby – weź to pod uwagę i przestaw szerszą niż zazwyczaj ofertę:

  • wykorzystaj analizę RFM swoich kontaktów (przeprowadzaną na bieżąco przez system Mautic)  i zaproponuj im np. produkty z kategorii, z której zwykle korzystali, ale w cenie nieco wyższej niż przeciętnie.
  • przedstaw również produkty, z kategorii, które do tej pory ich nie interesowały, ale połóż nacisk na podkreślenie niskiej ceny i BRAKU KOSZTÓW DOSTAWY!
  • wyślij automatyczną wiadomość przypominającą, dla klientów, którzy otworzyli wiadomość o zbliżającej się promocji, ale nie wykonali innych działań (możesz zastosować psychologiczny trik i użyć datownika/zegara odliczającego do końcu promocji)

Marketing okazyjny może być naprawdę skutecznym boosterem Twoich sprzedaży. Grunt to wykorzystać wszystkie sposoby na to, by nie zmarnować potencjału związanego z daną okazją.