Co kryje się pod hasłem onboarding? Zobrazujmy to przykładem spoza marketingu. Pomiędzy złożeniem dokumentów na uczelnię, a rozpoczęciem zajęć mijają przeważnie dwa miesiące. Uczelnie zwykle wykorzystują go by wprowadzić przyszłych studentów w realia życia studenckiego. Może to być obóz integracyjny, gdzie młodzi ludzie poznają swoich przyszłych kolegów jeszcze przed pierwszym wykładem, może to być również newsletter przypominający o obowiązku rejestracji na przedmioty jednocześnie instruując jak jej dokonać albo otrzymywany wraz z legitymacją notes z kalendarzem, gdzie zamieszczono najważniejsze informacje o uczelni z uwzględnieniem dojazdu, akademików, czy polecanych restauracji na studencką kieszeń w okolicy kampusu. Jednym słowem onboarding to proces aklimatyzacji i ma za zadanie wywołać ekscytację i zainteresowanie u klienta jeszcze przed właściwą interakcją z naszą ofertą.

Kampanie onboardingową można zacząć już na etapie rejestracji klienta, ale nic nie stoi na przeszkodzie aby uruchomić ją już po zakupie. Zarówno dla jednych i jak i drugich klientów musisz stworzyć warunki dzięki którym poczują zadowolenie płynące z interakcji z Twoją ofertą. Jak zatem powinna wyglądać dobrze przeprowadzona kampania onboardingowa i jakie działania są skuteczne?