Skuteczne metody kampanii onboardingowej

  • Email z podziękowaniami – Kto z nas nie czuję się milej słysząc słowa podziękowania. Dlatego skoro w swoich komunikatach reklamowych wzywamy klienta do działania pisząc kup, kliknij, zasubskrybuj to w dobrym guście jest okazanie wdzięczności za dokonanie tych czynności. Automatycznie generowana wiadomość to chwila Twojej pracy, która sprawi przyjemność klientowi. Dla jeszcze lepszego wrażenia możesz dodać kupon rabatowy lub zaoferować darmową wysyłkę. W ten sposób jeszcze przed dokonaniem zakupu klient poczuje, że o niego dbasz.
  • Email powitalny – Jakąkolwiek nową znajomość rozpoczynamy od powitania i krótkiego przedstawienia się. Nie inaczej ma się sprawa w marketingu. Krótka spersonalizowana wiadomość z komunikatem “Witaj” do której dołączymy powitalny pakiet promocyjny i wyciąg najistotniejszych informacji o nas w zupełności wystarczy i pokaże klientowi, że jesteś na niego otwarty. Masz jakąś grupę produktów flagowych które chcesz przedstawić klientom? Mail powitalny nada się do tego znakomicie.
  • Obserwowane oferty – Jeśli dajesz swoim klientom możliwość oznaczania produktów jako “zainteresowany” to warto stworzyć osobny newsletter przypominający o tych produktach, szczególnie gdy są objęte promocją. Klient poczuje, że wiesz co go interesuje i że wychodzisz do niego z otwartymi rękoma. Na tej samej zasadzie możesz też promować bestsellery.
  • Cross-selling – Gdy klient dokonał zakupu, albo wciąż się waha to wyciągnij do niego pomocną dłoń tworząc system propozycji, który uwzględni zainteresowania klienta i jego poprzednie decyzje zakupowe. Z systemem marketing automation to proste. Podobny efekt otrzymasz gdy klientowi wyświetlą się produkty jakich szukali bądź zakupili inni klienci zainteresowani danym produktem – autorytet większości będzie Twoim sprzymierzeńcem.

Podsumowując onboarding klienta ma być przede wszystkim naturalny, nienachalny i pomocny. Jego celem jest pozyskanie i utrzymanie klienta poprzez ciągłe utrzymywanie jego zainteresowania i ekscytacji. Kampanie onboardingowe stworzysz szybko i intuicyjnie w systemie Mautic co pozwoli ci utrzymać rzeszę wiernych klientów