Przełom starego i nowego roku, to specyficzny czas. Zwykle w tym okresie podsumowujemy mijający rok i planujemy kolejny. Ponad połowa Polaków deklaruje, że robi postanowienia noworoczne. Do najpopularniejszych obietnic należą: utrata wagi, rzucenie nałogów i poprawienie swojej sytuacji finansowej. Jeśli chodzi o to ostatnie – warto zastanowić się nad tym jak funkcjonuje nasza firma i czy zysk, jaki generuje jest dla nas satysfakcjonujący. Jeżeli nie – to świetny moment, by wprowadzać zmiany w naszych działaniach marketingowych. Zatem do dzieła!

1. Popraw efektywność swojej kampanii mailingowej.

Wprowadzenie spersonalizowanej kampaniii mailingowej może być niesamowicie efektywną strategią, a na dodatek jej przeprowadzenie jest stosunkowo łatwe. Powinieneś wykorzystać wszystkie zebrane dane dotyczące swojego kontaktu (świetnie sprawdza się pod tym względem śledzenie zachowania kontaktów na stronie np. przy użyciu kodu śledzącego jako jednej z funkcjonalności systemu Mautic). Możesz zautomatyzować wysyłkę e-maili bazując na zachowaniu użytkownika strony (e-maile przypominające dla klientów, którzy nie byli aktywni przez kilka dni). Dopasowane do zachowania klienta (tzw. warunkowe) i spersonalizowane e-maile mają o wiele wyższy współczynnik otwarć (ang. open rate) niż tradycyjne. Wystarczająca zachęta, by uruchomić taką opcję w prezencie dla swojej firmy na Nowy rok?

2. Korzystaj z segmentacji

Segmentacja bazy klientów jest świetnym sposobem na upewnienie się, że wiadomości, które wysyłasz są dopasowane do konkretnego klienta, najbardziej jak to możliwe. Narzędzie automatyzujące przypisuje kontakt do danego segmentu, byś mógł wysyłać bardziej trafne treści. Pierwszym oczywistym podziałem jest zróżnicowanie kontaktów na Kupujących i Niekupujących. Kolejnym etapem segmentacji może być stworzenie z tej ogólnej grupy mniejszych i bardziej konkretnych podgrup (np.nabywców produktów danej kategorii lub kupujących tylko produkty w określonej cenie). Oprogramowanie automatyzujące to świetne narzędzie, które pomoże Ci w przeprowadzeniu właściwej segmentacji oraz upewnieniu Cię, że wysyłasz właściwą wiadomość do właściwej osoby w najbardziej odpowiednim dla niej czasie.

3. Zadbaj o urządzenia mobilne

Użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych przybywa i zgodnie ze wszystkim znakami we Wszechświecie, ta tendencja się utrzyma. Popraw komfort korzystania z Twojej witryny na tych urządzeniach. Wprowadź także możliwość zakupu w aplikacji. Przy okazji zastanów się również nad poszerzeniem akceptowanych form płatności. To działanie może znacząco wpłynąć na Twoje wynikii!

4. Zacznij korzystać z oprogramowania automatyzującego…

…jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś. To narzędzie istnieje po to, by wspierać Twoje działania marketingowe (wysyłka e-maili, obserwacja aktywności w social mediach i innej działalności online) i oszczędzać Twój czas i pieniądze a także podnosić współczynnik konwersji. Platformy marketing automation pozwalają Tobie i Twoim zasobom skoncentrować się na bardziej zaawansowanych działaniach, których nie można zautomatyzować.

5. Zoptymalizuj swoją wysyłkę.

Sprawdź, co jest ważne dla Twoich klientów w zakresie wysyłki (możesz przeprowadzić ankietę – tylko nie za długą, bo mogą się zniechęcić!). Na podstawie zebranych odpowiedzi zaproponuj niższe koszty lub krótszy termin oczekiwania na produkt.

6. Twórz jakościowe treści.

Unikalne i wartościowe treści są teraz ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. To jakość Twojej strony zachęca potencjalnych klientów do wizyt i przywiązywania się do Twojej marki. Jeśli treści, które dostarczasz są dla internautów atrakcyjne i pomocne – stają się stałymi czytelnikami (a więc także potencjalnymi klientami). Sieć rozrasta się w niewiarygodnym tempie, a co za tym idzie coraz trudniej jest się wyróżnić. Dostarczaj kontent regularnie i utrzymuj stały poziom jakości przy zróżnicowanej tematyce. Pamiętaj o śledzeniu trendów i podążaj za nimi.

7. Zadbaj o oprawę graficzną.

W końcu jesteśmy społeczeństwem obrazkowym, prawda? Według badań przeprowadzonych przez Forbes – aż 50% kupujących online internautów twierdzi, że zdjęcia produktów mają dla nich większe znaczenie niż opisy, a nawet recenzje. Sprawa jest prosta – zdjęcia o wyższej jakość podnoszą sprzedaż.

8. Zainwestuj w social media

Na pewno już to wiesz, ale obecność w social mediach jest obowiązkowa. To naprawdę świetny sposób na budowanie swojej marki i utrzymywanie relacji z klientami. Bądź na bieżąco.

 

Niemal każdy sukces zaczyna się od dobrego planu. Wykorzystaj nowe techniki i spraw, by kolejny rok był dla Twojej firmy jeszcze lepszy niż, ten który mija. Wystrzałowych sprzedaży!