Jedną z największych zalet systemu Mautic jest możliwość objęcia wybranej grupy wiadomościami SMS. To znakomity sposób na błyskawiczną, spersonalizowaną komunikację niezależnie od miejsca, w którym aktualnie znajduje się klient.  

SMS: marketing przyszłości

Zgodnie z wynikami raportu Komunikacja SMS w Polsce 2016/2017, aż 76,2 % ankietowanych otrzymuje SMSy handlowe. Co ciekawe, zdecydowana większość wskazanej grupy – bo aż 69% – chętnie będzie je otrzymywać dalej. Preferowaną częstotliwością jest jedna (40,2%) bądź kilka (31,9%) wiadomości na tydzień. Warto podkreślić, że rzadziej wysyłane SMS nie są mile widziane.

Za najbardziej atrakcyjne treści SMS handlowych postrzegane są kolejno: rabaty i promocje (67,4%), wiadomość o statusie zamówienia (58,7%), przypomnienia (45,8%), nowości (25,9%), informacje o zmianie godzin funkcjonowania (21,1%) oraz inne (1,5%).  Sami użytkownicy chcieliby być częściej informowani o korzyściach w postaci rabatu (61,2%), promocji typu drugi produkt gratis (10,3%), innych gratisów (10%), zniżek (9,6%) oraz konkursów (9%).

Jeżeli więc Twoja dotychczasowa komunikacja z pozyskiwanymi kontaktami opierała się wyłącznie na skutecznym newsletterze, warto rozważyć jej rozbudowę o kolejny – jeszcze efektywniejszy – kanał.

Twilio: skorzystaj z oferty tu i teraz (Mautic 1.4.0 i wyżej)

Twilio to unikatowe rozszerzenie w zakresie automatyzacji marketingu, umożliwiające komunikowanie ofert w czasie rzeczywistym w postaci wiadomości SMS. Co ważne, ich treść może być dowolnie personalizowana. To doskonały sposób na objęcie kampanią wyłącznie wybranych klientów, wysyłając spersonalizowaną informację o korzyściach wprost na ich telefon.

Zadbaj o prawidłową konfigurację wiadomości SMS

Uruchomienie kampanii SMS wymaga aktywnego konta w usłudze, umożliwiającej wysyłkę wiadomości tekstowych. Domyślnie zaimplementowanym narzędziem dla Mautic jest rozszerzenie Twilio. Procedura konfiguracji wiadomości powinna przebiegać w następujący sposób:

  1. Aktywuj konto na platformie Twilio (https://www.twilio.com/)
  2. Zaloguj się na Mautic, a następnie odszukaj Ustawienia (ikona zębatki) oraz Wtyczki
  3. Znajdź i aktywuj wtyczkę Twilio
  4. Przeklej identyfikator SID konta (Account SID)
  5. Skopiuj token uwierzytelnienia (Auth Token)
  6. Przejdź do Proucts > Phone Numbers w Twilio, skopiuj numer i wklej go w polu Wysyłanie numeru telefonu w Mautic.
  7. Odblokuj możliwość wysyłki wiadomości tekstowych (Text Message Enabled? -> Yes)
  8. Zapisz nowe ustawienia

Wiadomości tekstowe możesz tworzyć bądź modyfikować wyłącznie przy pomocy kreatora kampanii. Aby wprowadzić nową wiadomość do systemu należy:

  1. Utworzyć nową kampanię bądź edytować istniejącą (Campaigns > Campaign Builder)
  2. Dodaj do obszaru roboczego akcję Wyślij wiadomość tekstową (Send Text Message)
  3. Wybierz pole Nowa Wiadomość Tekstowa – w nowym oknie przeglądarki pojawi się formularz: wprowadź w nim nazwę, treść wiadomości oraz preferowany język (jeśli to konieczne). Zatwierdź zmiany.

Wysyłka wiadomości jest możliwa z poziomu zarządzania kampanią.

Alfanumeryczny identyfikator nadawcy

Funkcja alfanumerycznego identyfikatora nadawcy umożliwia nadanie spersonalizowanej nazwy nadawcy (np. nazwy brandingowej firmy), która będzie się wyświetlała w polu „Od”.

Ustawienie własnej nazwy niesie ze sobą dwie konsekwencje:

  •         Numer nie będzie się wyświetlał w charakterystycznym dla Twilio formacie E.164
  •         Odbiorca wiadomości nie będzie miał możliwości bezpośredniej odpowiedzi na nią

Nadanie alfanumerycznego ID przysługuje wyłącznie płatnym kontom, poprzez włączenie funkcji zlokalizowanej w bocznym menu www.twilio.com (Programmable SMS > Settings > Alphanumeric Sender ID > On). Następnie przejdź do ustawień wtyczki w Mautic, dodając ponownie wybraną nazwę nadawcy.

Automatyzacja marketingu w czasie rzeczywistym

Dzięki rozszerzeniu możliwości systemu Mautic o funkcjonalność wtyczki Twilio, zyskujesz dodatkowe obszary interakcji z klientem, aktywizujące go do podjęcia natychmiastowego działania. Tego typu impulsy są szczególnie istotne w niektórych segmentach, umożliwiając podniesienie wartości klienta.