Strona docelowa to jeden z najlepszych sposobów na skuteczną optymalizację konwersji. Dzięki wysokiemu stopniowi personalizacji zyskujesz możliwość na dostosowanie jej treści do sytuacji, w której obecnie znajduje się Twój klient – silnie aktywizując go do zawarcia transakcji pożądanego typu.  Poznaj możliwości jednego z najważniejszych narzędzi Marketing Automation!

Czym są landingi?

Landing pages – nazywane po polsku stronami docelowymi bądź landingami – to popularne narzędzie marketingowe, mające na celu optymalizację pod kątem przeprowadzenia użytkowników do punktu konwersji. Zgodnie z definicją, jest to:

pierwsza strona, na którą trafia odwiedzający pozyskany wskutek podejmowanych przez firmę działań akwizycyjnych

W praktyce będzie to każda (a więc jedna z wielu) mikrostrona w obrębie danej marki, spersonalizowana pod kątem oczekiwanej konwersji, uwzględniając segment(stages), przewidywane zachowania (RFM) czy słowa kluczowe wykorzystywane przez klienta. Funkcjonalność każdej z nich opiera się na zachęceniu do podjęcia wybranej akcji przez klienta, zwiększając jego potencjalną wartość (scoring).

Konstruowanie strony docelowej – o czym należy pamiętać?

Pierwszym krokiem w poprawnie skonstruowanym landingu jest zdefiniowanie celu istotnego z punktu naszej działalności. Może być nim m.in.: pobranie poradnika, zapisanie się na wersję próbną, skorzystanie z odnośnika/wyszukiwarki, pozostawienie informacji kontaktowej, subskrypcja newslettera, przyznanie rabatu bądź finalizacja zakupu. Jeden landing powinien aktywizować wyłącznie do jednego działania.

W trakcie tworzenia treści posługuj się językiem korzyści – zapoznając klientów z możliwościami, jakie uzyskają w drodze zrealizowania akcji. Ograniczaj teksty do minimum, skupiając się na atrakcyjności (przydatności) oraz unikatowości oferty. Należy przedstawić treść w taki sposób, aby po pobieżnym „rzuceniu oka” użytkownik wychwycił najważniejsze informacje na temat danej strony.

 

Koniecznie pamiętaj o:

  • Podporządkowaniu struktury strony pod wyznaczony cel. Ogranicz ilość kliknięć do minimum, pozostawiając jedynie pola niezbędne do jego realizacji. Zrezygnuj z menu, reklam, linków do social media, nadmiaru treści czy zbędnych pól w formularzu. Nie bój się pustych przestrzeni: im mniej treści, tym szybsze działanie!
  • Do swojej strony docelowej możesz podłączyć płatności i kierować na nią klientów gotowych do zakupu.
  • Usprawnij wypełnianie formularzy przez zastosowanie inteligentnych pól, które na bieżąco weryfikują poprawność wprowadzanych danych. Możesz w ten sposób ograniczenie wpisywanie liczb jako personalia, nieaktywnych adresów e-mail czy niepoprawnych adresów stron.
  • Postawieniu na krótki nagłówek, grafikę obrazującą korzyści (bądź podeprzyj się psychologią koloru) oraz łatwo dostrzegalny przycisk CTA. Umieść na nim treść informującą klienta o rodzaju pożądanej akcji („Zarezerwuj”, „Kup teraz”, „Pobierz”, „Zamów z 15% rabatem”))
  • Utrzymaniu jednolitej szaty graficznej, obejmującej czcionki, ikony czy kolorystykę
  • W razie potrzeby o dodatkowe kwestie możesz dopytać, odsyłając po realizacji zadania do kolejnego landingu – dziękującego za pojęcie akcji. Strona z podziękowaniami (Thank You) jest również odpowiednim miejscem do zamieszczenia informacji o firmie/linków społecznościowych.
  • Dobrym pomysłem jest podzielenie długiego formularza na etapy – wizualizując postęp przy pomocy łatwo dostrzegalnego paska. Znacznie ciężej będzie klientowi przerwać już rozpoczętą czynność!
  • Przygotowaniu kilku wersji danej strony docelowej a następnie przetestuj je, wykorzystując testy A/B, śledzenie konwersji oraz inne przydatne narzędzia Mautic (np. weryfikując jakość wyświetleń czy czas wczytywania landingów dla ekranów różnych urządzeń).

 

Buduj zaufanie klienta, wzbogacając treści landingów o tzw. social proof. Będą to wszystkie działania umożliwiające pozytywną weryfikację marki, np.:

–  loga firm, z którymi już współpracowałeś,

– ikony bezpiecznych transakcji,

– statystyk odnośnie działalności (ilość lat na rynku, ilość klientów, pozycja w danej branży)

– pozytywne opinie na temat firmy/jakości obsługi

– informacje o sposobie/celu przetwarzania pozyskiwanych danych

Bądź na bieżąco!

Dzięki możliwości zainstalowania kodu śledzącego, zyskujesz możliwość zgromadzenia danych m.in. na temat ilości odsłon, czasu spędzonego na stronie czy współczynnika jej odrzuceń (świadczącego o niespójności przekazu). To również znakomity sposób na dalszą segmentację klientów oraz wyselekcjonowanie najaktywniejszych grup, której możesz objąć spersonalizowanym mailingiem.

>>Chcesz rozpocząć śledzenie swojej pierwszej landing page? Skontaktuj się z naszymi specjalistami i zachęć swoich klientów do działania już dziś!<<

Marketing Automation: optymalizacja zamiast dezorientacji

Nawet najskuteczniejsza kampania e-mail marketing czy www nie przyniesie zamierzonych efektów, jeżeli ostateczna wersja strony docelowej będzie wprowadzała klienta w błąd. Zadbaj o podporządkowanie jej treści pod komunikat reklamowy, pamiętając o ścisłym podporządkowaniu pod cel. Weź pod uwagę, że brak konsekwencji może zostać odebrany nawet, jako próba oszustwa!