Budowa pozytywnego wizerunku marki to nie tylko efektownie prowadzone kanały social media, wzorowa komunikacja z działem obsługi czy spersonalizowany pod indywidualne oczekiwania newsletter. Skorzystaj z możliwości, jakie oferują rozbudowane narzędzia analityczne systemu Mautic i wygeneruj rabat dla powracającego klienta, dostosowany do jego aktualnych potrzeb. Zawalcz o lojalność i..nagradzaj!

Rabat idealny – czyli jaki?

Umiejętnie przyznany rabat zwiększa prawdopodobieństwo dokonania kolejnych zakupów w Twoim sklepie. W zależności od konstrukcji, może zaktywizować do powiększenia zawartości koszyka lub skoncentrowania się na wybranej kategorii produktów.

Planując własne zniżki, uwzględnij m.in.:

  • Wysokość w procentach, złotówkach bądź ilości sztuk na jeden kupon
  • Kategorię bądź zestaw produktów, których dotyczy (cały asortyment, nowości, bestrellery, wybraną serię towarów, produkty sezonowe – a może przeceny?). Rabatem można objęć również same koszty wysyłki.
  • Minimalną wartość koszyka, od której będzie przyznawana zniżka – jak również maksymalną wartość zamówienia objętego rabatem
  • Ograniczenie czasowe (ważność w dniach/godzinach), ilościowe (jedno/wielorazowy), imienne,
  • Dodatkową zniżkę sumującą się z rabatem przy dobraniu do zamówienia wybranych produktów.

Aż 80% e-kupujących podejmuje decyzję zakupową w oparciu o wysokość ceny oraz dostępność rabatów. Co więcej, w przypadku klientów powracających możemy liczyć na zwiększenie wartości zakupów o nawet 70% (w porównaniu z klientami nowymi).

Rabat dla powracającego klienta – działaj z głową

Klient powracający to osoba, która dokonała w sklepie przynajmniej jednej transakcji – pozostając aktywnym użytkownikiem e-sklepu. W dalszym ciągu reaguje na kierowane w jej stronę treści aktywizujące regularnie przeglądając newslettery, korzystając z wyszukiwarki produktów czy czytając opinie na temat poszczególnych towarów – w związku z czym jego wartość systematycznie rośnie.

Twoja strategia: Kuj żelazo, póki gorące! Klient, który niedawno pozostawił u Ciebie środki i aktywnie przegląda wybrane produkty potrzebuje najwyraźniej mocnego impulsu do wykonania następnego kroku.

  • Nagródź finalizację transakcji odesłaniem do landing page, oferującej atrakcyjną zniżkę na kolejne produkty z danej kategorii. Pamiętaj o wywarciu odpowiedniej presji: im wyższy rabat, tym krócej powinien obowiązywać!
  • Śledź ruchy klientów – jeżeli zatrzymują się na pewnym etapie ścieżki porzucając ostateczny zakup, obejmuj ją spersonalizowanym newsletterem zawierającym ankietę nt. fukcjonowania strony. Nagródź finalizację rabatem, samemu pozyskując cenną wiedzę o błędach do optymalizacji.
  • Promuj pożądane aktywności, automatycznie przyznając wartości punktowe za publikację komentarzy, regularne przeglądanie newsletterów czy zaangażowanie w publikowane na stronie treści. Po osiągnięciu wybranego pułapu, zaplanuj w systemie Mautic automatyczną wysyłkę maila z wybraną zniżką.
  • Jeżeli klient jest szczególnie zainteresowany wybraną kategorią produktów (np. krem na dzień, odżywka białkowa) wartościowym odpowiednikiem zniżki procentowej będzie darmowa próbka, dołączana po spełnieniu określonego warunku – np. wartości koszyka, czasu reakcji.

 

Klient powracający to również osoba dokonująca w e-sklepie sporadycznych zakupów o zmiennej częstotliwości, przejawiająca skłonność do korzystania z przecen, ofert specjalnych czy składania rzadkich zamówień o wysokiej wartości. Dzięki zastosowaniu segmentacji RFM wyodrębnisz poszczególne wzorce zachowań, poznając nawyki każdej z grup – aktywizując je następnie przy pomocy odpowiedniej zniżki.

Twoja strategia: Klient korzysta z Twojej strony coraz chętniej: najwyższa pora przekuć nawyk w lojalność! Skup się na personalizacji przekazu, silnie akcentując zorientowanie marki na zaspokojenie potrzeb klienta.

  • Zachęć klienta do udziału w programie lojalnościowym, obejmując go rabatami na produkty/kategorie, które najchętniej przegląda. Aby tego dokonać, utwórz odrębną kampanię, generując w jej obrębie kilkanaście newsletterów odsyłających do landingów informujących o różnych rabatach. Wykorzystaj scoring do aktywacji poszczególnych wysyłek.
  • Nagradzaj rabatem przekroczenie wybranej kwoty bądź liczby zamówień (w określonym czasie)
  • Obejmuj rabatami typu 1 produkt gratis (np. 3za2) wyłącznie bestsellery o potwierdzonej jakości
  • Przekazuj treść rabatu w sposób spersonalizowany, uwzględniając imię, płeć oraz preferencje klienta. Pamiętaj o rabatach urodzinowych i okazyjnych!
  • Nie rozdawaj zbędnych zniżek bez okazji – gdyż klient może wywnioskować, że zniżki będą mu przyznawane niezależnie od stopnia zaangażowania. Częste akcje rabatowe wpływają na regularność zakupów, ucząc wyczekiwania na promocje.
  • Nagradzaj najaktywniejszych klientów dostępem do rabatów SMS, przyznając je na przynajmniej 24 godziny przed pozostałymi. Pamiętaj o wykorzystaniu kodów jednorazowych, uniemożliwiając nadmierne rozpowszechnieniu się wiadomości.

Marketing Automation – planuj rabaty z głową

W trosce o zaangażowanie w rozwój marki, oferuj wyłącznie rabaty dostosowane do preferencji kupujących, wykazując zorientowanie na ich dobro. Klient raz doceniony chętnie powróci na stronę w-sklepu. Wykorzystaj możliwości systemu Mauitc i zautomatyzuj działania dotyczące rabatów już dziś!